Pages

Sunday, April 4, 2010

Apakan daya...

"Sedangkan lidah lagi tergigit..."

Inikan pula perhubungan kita sesama manusia. Kadangkala kita tak sedar ucapan atau kata-kata kita bisa buat orang lain terguris. Kita manusia biasa, takkan terlepas dari melakukan kesalahan/ kesilapan. Tapi, jangan jadikan "manusia biasa, tak lepas dari melakukan kesilapan" alasan untuk kita biarkan diri kita terus menerus melakukan kesilapan.


Andaiku tersalah bahasa... maafkanlah diri ini. Maaf atau meminta maaf bukan bermakna kita kerdil di mana orang lain. Meminta maaf atas kesilapan itu lebih baik dari bersikap ego yang tak bertempat.

Tidak kurang pun anggota kita atau apa-apa sahaja yang kita miliki dengan ucapan 'maaf' itu. Andainya kita sedar kesilapan kita, ringankanlah mulut untuk ucapkan maaf pada yang terguris dengan kesilapan kita.



Kita pula, maafkanlah orang lain setiap hari sebelum kita pejamkan mata (mati sementara) pada setiap malam. Ini juga adalah satu tips kurangkan 'stress' !!

Lagi tips dari sahabat blogger untuk saya kongsikan di sini: http://lupuzz.blogspot.com/2007/10/susah-meminta-maaf-ini-tipsnya.html



Selamat malam...
~ieman~

No comments:

Post a Comment